ImproVive kan karakters tot leven brengen in Virtual Reality. Wij bieden ervaringen die interactief zijn en afhankelijk zijn van de interacties van de speler. Veel gesprekstrainingen focussen op keuze tussen inhoudelijke reacties. Alhoewel onderliggend er een gevoel van betrokkenheid en empathie, aan ten grondslag ligt, is alles gefocust op wat je zegt.
80% van de menselijke communicatie is non-verbaal. Wij brengen dat naar onze karakters in VR die we dynamisch kunnen aansturen zowel qua gebaren, emoties, gezichtsuitdrukking en houding en oogcontact, afhankelijk van de reacties van de speler.
Behalve inhoudelijk handige keuzes geloven we dat het goed is dat spelers hun empathisch observatievermogen trainen en het gesprek daarop aanpassen.
De karakters zijn zowel in te zetten op stand alone headsets als via PC gebaseerd VR systemen. Het hoogste niveau van realisme is met name te halen met een PC met high-end grafische kaart. Het is mogelijk elke audio onder de karakters te zetten en ook om gebruik te maken van een bibliotheek van bewegingen, aangevuld met emotionele nuancering in gezichtsuitdrukkingen en gebaren.
Hier zie je twee voorbeelden van een positieve of negatieve bias. De nuances zijn bewust klein gehouden om te laten zien wat er mogelijk is.